De pr-trends van 2024

De pr-trends van 2024

De afgelopen jaren veranderde er veel in het medialandschap en in het speelveld van public relations.

ANP Business vroeg een aantal toonaangevende pr-bureaus naar die veranderingen, hoe ze daarmee omgaan en hoe ze de toekomst zien voor het vak. Het resultaat: een uitgebreide analyse van ontwikkelingen in de branche.

Download het rapport nu gratis!

Laat je gegevens achter en download meteen het rapport.

Bedankt, het formulier is succesvol verzonden

De interviews met deze experts brachten interessante inzichten aan het licht. Wij spraken met:

  • Leontine Smith, oprichter Smith Communicatie
  • Jos Govaart, managing director Coopr
  • Leonne van de Ven, eigenaar De Wolven
  • Matías Rodsevich, oprichter PRLab
  • Tamira van Woerden, eigenaar 2twintigPR
  • Thijs Willekes, eigenaar So PR
  • Kim Vercammen, PR director HPB
  • Mark van Gemeren, account director LDJ
  • Marianne de Bruijn, eigenaar De Bruijn PR
  • Daniëlle Tamis, eigenaar HvdM Public Relations

Een aantal van hun inzichten:

✓ De impact van AI-technologie op het vak wordt steeds duidelijker.

✓ De steeds grotere hoeveelheid AI-gegenereerde (zwakke) content dwingt tot keuzes in kwaliteit versus kwantiteit.

✓ Een andere belangrijke uitdaging ligt in het balanceren tussen wat organisaties willen vertellen en wat de maatschappij wil horen.

✓ Doordat reputaties kwetsbaarder zijn, ontstaan er nu zelfs subtrends als greenhushing.

✓ De samenwerking met opdrachtgevers verandert.

✓ Datagedreven pr blijft in belang toenemen.