De interviews met deze experts brachten interessante inzichten aan het licht. Wij spraken met:
- Leontine Smith, oprichter Smith Communicatie
- Jos Govaart, managing director Coopr
- Leonne van de Ven, eigenaar De Wolven
- Matías Rodsevich, oprichter PRLab
- Tamira van Woerden, eigenaar 2twintigPR
- Thijs Willekes, eigenaar So PR
- Kim Vercammen, PR director HPB
- Mark van Gemeren, account director LDJ
- Marianne de Bruijn, eigenaar De Bruijn PR
- Daniëlle Tamis, eigenaar HvdM Public Relations
Een aantal van hun inzichten:
✓ De impact van AI-technologie op het vak wordt steeds duidelijker.
✓ De steeds grotere hoeveelheid AI-gegenereerde (zwakke) content dwingt tot keuzes in kwaliteit versus kwantiteit.
✓ Een andere belangrijke uitdaging ligt in het balanceren tussen wat organisaties willen vertellen en wat de maatschappij wil horen.
✓ Doordat reputaties kwetsbaarder zijn, ontstaan er nu zelfs subtrends als greenhushing.
✓ De samenwerking met opdrachtgevers verandert.
✓ Datagedreven pr blijft in belang toenemen.